måndag 18 juli 2011

Lördagsvedergällning

Fredrick fann sig inte i att vara av med alla zoner jag tog på  torsdagskvällen, han tog under natten mellan torsdagen och fredagen tillbaka alla centrala zoner samt de södra zonerna som låg närmast där han bor.

Tyvärr fick jag, på grund av lathet, låta honom behålla dem ett par dygn innan jag, som en blixt, slog ner hårt och snabbt.

Tio i tolv på natten mot söndagen begav jag mig ut för att ta tillbaka det som tillhör mig.

Kriget började vid Esplanad varefter jag snabbt avancerade till Margareta via KingSquare.

Medan mätaren räknade ner för zonövertagningen såg  jag en röd gubbe förflytta sig mot mig på kartan och några sekunder senare höra någon skrika:

-Rör inte min zon!

Jag tittade upp och såg ångloket (Fredrick) komma springande mot mig. Armarna rörde sig rytmiskt, likt balkarna som förbinder hjulen på ett ånglok och ansiktet illrött likt en ångpanna på väg att explodera.

Leendet hittade snabbt vägen till mina läppar och jag frågade om han på allvar trodde att hans taktik skulle hjälpa? Det fungerade inte på rookien Mugginator så varför skulle han ha bättre lycka med mig?

Jag måste ändå säga att det var imponerande att han hann ta sig de femhundra meter som det trots allt är mellan hans lägenhet och zonen innan jag hunnit ta den. Det kanske skulle vara en idé på vidareutveckling av turf: Om ägaren av en zon kan hinna till zonen innan motståndaren har hunnit ta den men ändå börjat övertagandet borde den bli blockad igen.

Då han väl insett att jag inte tänkt avbryta saktar han in och promenerar sista biten mot mig. Det visade sig att jag hade fått honom att avbryta en pågående FIFA-match mot Saidfun, en turfare i Norrköping, som även var med på högtalarsamtal i Fredricks telefon. Efter en pratstund på 20 minuter åkte jag vidare och var då ännu mer övertygad om att Fredrick är en trevlig och rolig kille. Vid zonen i Kalmarsundsparken passade jag på att ta ett kort ut mot Öland på månen som speglade sig i vattnet. Det är inte bara kul och intressat att turfa, det kan vara vackert också.

1 kommentar:

  1. Skönhet och odjur på samma kväll! Turf är verkligen vackert.

    SvaraRadera