måndag 4 juli 2011

Gå-turf i södra Kalmar

På förmiddagen i fredags var jag ute på gå-turf med min dotter. Då vi kommit över järnvägen vaktade vi Fredricks turfbil men att vakta den tärde på krafterna så pass mycket att min dotter inte kunde hålla sig vaken...


Därefter gick vi mot KingSquare och plockade zonen. Det dröjde inte många sekunder förrän jag såg en röd gubbe tändas på kartan och röra sig mot mig.

Jag hann inte gå mer än tio meter förrän jag såg ett huvud sticka ut bakom några buskar, därefter klev han fram och sa:

- Det är ju du!
- Ja, det är jag, svarade jag.

Vi småpratade lite i 5 minuter innan jag och min dotter fortsatte söderut för att plocka fler zoner.

Han verkar trevlig den där Fredrick, synd att jag måste kriga mot honom...

3 kommentarer:

  1. Tycker bilen skramlar ovanligt mycket. Nu förstår jag varför... Fiffel!

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle jag fiffla skulle bilen fungera sämre än att bara skramla...

    Däremot vet man aldrig om T2 helt plötsligt skulle vara låst med ett hänglås som inte är ditt ;-)

    SvaraRadera
  3. Har ni sett Kalmarturfarna i radion? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5554834

    SvaraRadera