fredag 24 juni 2011

Inför första turfrundan

Tisdag, 21 juni: Under några veckors tid har jag dagligen blivit utsatt för reklam om Turfing. De första veckorna ignorerade jag den totalt men någonstans på vägen började ett turf-frö att gro inom mig. Då jag bestämt mig för att börja turfa så ballar givetvis Android OS ut totalt och luren startade om hela tiden.

Vid det här laget var jag så taggad att något var tvunget att göras... OMGÅENDE!!!

Jag har en kollega, vars pojkvän lever för Turf... Min plan: Psyka honom via hans sambo så kriget redan är i full gång när jag fick tillbaka luren. Vilken grym idé!

Luren kom tillbaka idag, turfning inleds... NINJA STYLE!!!

Som en ninja dyker jag upp och erövrar zon efter zon, snabbt in och snabbt ut är mottot.

Jag började lite lätt med att plocka två strategiska zoner på lunchen för att markera att jag menar allvar.

Jag har ryktesvägen hört talas om Fredricks hängivna turfande så jag förväntade mig att han omgående skulle agera.

Mycket riktigt dröjde det inte många minuter innan han tagit tillbaka zonerna men det hade en mindre betydelse, avsikten var att han skulle börja fundera på vad som håller på att hända. Han vet inte vem jag är eller vad mina intentioner är.

Dagen och kvällen övergick till natt, min första riktiga attack inleddes vid klockan ett, hårt och snabbt. En halvtimme hann jag turfa och hälften av hans zoner han jag ta innan Fredrick upptäckte vad som höll på att hända.

Fredrick, blev uppenbart panikslagen men långt ifrån handlingsförlamad. Kriget har startat!

Som ny turfare har jag bara fem minuters blocktid... Trist men strategiskt, planen att locka ut min motståndare hade gått i lås. Zonerna böjade falla men en ninja ger inte upp. Fördelen med att vara ny är ju att alla zoner ägs av någon annan, vilket innebär att det finns många zoner att ta.

Jag var hemma igen några minuter i två, men innan jag kunde sova gott var jag tvungen att ge Fredrick något att tänka på så jag skriver ett meddelande i chatten som antyder att min attack denna natt annu inte är över. Nu kan jag sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar