tisdag 28 juni 2011

Nu ska jag kriga

Söndag 26:e juni: Ny månadstävling och alla zoner blev neutrala. Jag begav mig, tillsammans med min sambo och dotter, ut för att plocka lite zoner och för att handla födelsedagspresenter till lilltjejen. Vi skulle först till Oj Toy på Baronen för att sedan åka till "Best toys & baby" vid giraffen och avsluta med att äta lunch på IKEA. Ölanskaj var därför den mest logiska zonen att börja med. Därefter skulle vi ta EastPort på vägen därifrån och till sist avsluta med IKEA.

Jag har flera gånger råkat ut för att turfen ballar ur då jag ska ta zoner... Kartan är helt tom och chatten lika så. Så var det givetvis denna gången. EastPort var några minuter tidigare neutral och några minuter senare hade den gått upp i rök. Irriterande!! Vi insåg att det var lönlöst att stå där och hänga tills turf-servrarna kom igång igen utan bestämde oss för att åka vidare, vi hade trots allt andra ärenden att utföra också.

Då vi handlat färdigt vid Giraffen och anlänt vid IKEA har servrarna kommit igång igen: - "DarthMall" Here i come!

Mätta, belåtna och tvåtusen kronor fattigare lämnade sedan en timme senare shoppingen därhän. Tvättdags, suck...  Jag som ville turfa :-(

Vid sjutiden på kvällen hade min sambo bestämt att hon och vår dotter skulle åka och sova över hos ett par av hennes släktingar. Hon sa att det var ju ypperligt tillfälle för mig att få turfa utan att behöva tänka på någonting annat. Sagt och gjort körde jag ut dem till Smedby och återvände sedan hem för att ordna det sista med tvätten, sen ska jag turfa!

Tvätten är färdig och jag startade turf-appen, nu ska här turfas! Jag ser en ny turfare som var på väg till Calmbridge. Genast föddes spiontankar och jag begav mig ut för att se vem den nya förmågan var.

Vid CalmStones såg jag dem, tre ungdomar som hittills rensat alla zoner längst kusten. Jag planerade då att genskjuta dem och ta de områdena de var på väg till innan de kommit dit, de skulle då få vänta 18 minuter tills min blocktid gick ut. Då de var vid Esplanad plockade jag KingSquare och då de kom dit fick de vänta 15 minuter innan de kunde ta den, samma sak vid Margareta. Sedan slutade de turfa och jag har inte sett till dem igen.

Jag åkte tillbaka till KingSquare för att ta den då jag ser någon komma gående mot mig. Jag stängde av GPS:en och backade in bakom buskarna. Jag såg i Turf-appen att det var Fredrick och plockade genast upp kameran med avsikt att föreviga ögonblicket.

Mörkret hade börjat falla och kameran i telefonen var inte den bästa kameran för mörkerfotografering men en bild på Fredrick vid KingSquare fick jag i alla fall, även om den är lite suddig.


Kriget fortsatte sedan långt in på natten, och vid klockan 2:30 fick jag äntligen min efterlängtade Dark Ninja medalj, GUTT!!! Däremot blev jag sedd av Fredrick då jag tog Esplanad... Damn!! Klantigt av mig, jag som ska vara en ninja :-)

1 kommentar:

  1. Jobbigt med serverstrul. Ännu jobbigare med tvättstugan - bäst jag tar tag i min nu.

    SvaraRadera